Gepost: 29-03-2007 17:48
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
auto begint te resoneren(schudden) tussen het toerengebeid van 1900-2000 Rpm, vooral bij deelbelasting en een snelheid van 80 km/uur. In eerste instantie geconstateerd dat het probleem uit de 4 traps automaat zou komen, met name de converter, dit ivm de KM stand van 315dkm. Automaat is voorzien van revisie converter, nieuw "brein", sellenoids, verse olie. Olie uit kardan is gecontroleerd en bevatte geen slijpsel. Diff vertoonde geen overmatige speling. Na dit vertoond de auto nogsteeds hetzelfde gedrag. Wanneer wij deze simuleren door de auto op de brug rond het Rpm en de betreffende snelheid te brengen schud de bak en de motor zo erg dat niemansd onder de auto durft te staan. Homokineten buitenzijde zijn een half jaar geleden vervangen. Binnenste cycloiden vertonen geen overmatige speling, motorrubbers zijn heel en lijken in orde. Met diagnose apparatuur in de auto gereden en gaf geen enkele foutmelding of afwijking. Met andere woorden wij weten het niet meer...... Revisiebedrijf van de automaat blijft stellig aangeven dat dit NIET uit de bak komt ivm met de deellast en hetgeen vervangen en geconstateerd is.. Wie kan mij verder helpen....
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen