Gepost: 30-08-2022 17:17
Lid sinds: 22-04-2008
96 bijdragen
Ik heb hier een Passat 1.8T automaat, deze is stil gevallen bij de klant. De garage in de buurt heeft o.a. de startmotor vervangen(wat niet hielp) uiteindelijk heeft deze het relais voor de Anlassperre/Startmotorblokkering (175) eruit gehaald en doorverbonden, De auto start dan wel en je kan er ook mee rijden, nadeel is dat de auto nu ook in D of R kan starten en dat hoort niet. Heb uitgevonden dat als de bruin/witte(T9/6) draad aan massa gelegd word de auto ook gestart kan worden (ook in D en R)
Alle bedrading nagekeken, comfortmodule verzopen, stekkers hersteld, canbusdraden hersteld, andere module erin, voor zover geen storingen meer alleen starten wil nog steeds alleen maar met die bruin/witte(T9/6) draad aan massa.
Heb de draad doorgepiept van de stekker(T9/6) van het relais naar de andere kant, A-stijl T15m/8 en van T9/6 naar T10/9 van de stekker op de F125 schakelaar aan de bak.
Remlichten werken, achteruitrijlichten werken.
Heb toevallig een gelijkwaardige auto staan, heb daar al even de Automaat-ecu van geprobeerd, maakt ook niet uit.
Stekker van automaatecu is schoon/droog, Bruine T15m stekker is vrij van corrosie..
Heb ook alle zekeringen gecontroleerd of ze evt stuk waren, iemand nog een idee waar te zoeken?
Gemeten
bedrading
Uitgelezen met
VCDS
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken