Gepost: 08-08-2008 19:54
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Het volgende probleem dot zich voor.
Auto is binnen gebracht met een tik in de kop. Verondersteld werd de distributie ketting. Geheel met camera geinspecteerd en geen afwijkingen geconstateerd. toen nokken assen gedemonteerd en hoogte van kleppen gemeten zat een verschil in van 1,5 mm. Kop gedemonteerd en door revisie bedrijf gereviseerd 4 ingezakte kleppen verholpen met lpg geleiders terug geplaatst. ivm met km stand ook gehele distributie vernieuwd v2 massa delig vliegwiel en koppeling ook vernieuwd. Na afmonteren motor blijkt het probleem niet over te zijn tikken blijft. Met stetoscoop lijkt het geluid nog steeds uit de kop te komen.
Vervangen:
5 klepzittingen ( voor lpg) 10 klepgeleiders, kleppen ingeslepen en stelen op lengte gemaakt kop gevlakt. Beide distributie kettingen, beide spanners, beide geleiders, en beide spangeleiders. Vliewiel, krukaskeering, plaat drukgroep en druklager. Klepstoters 10x.
wie heeft nog enig idee. Klant is al veel geld kwijt en probleem blijft nog.
gr robert
Roma Tuning
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen