Gepost: 17-03-2009 22:25
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Klacht Passat VR5 AGZ heeft nu helemaal geen vonk.
Auto liep eerst soms op 4 cilinders.
Volgens onderzoek van dealer (weken geleden) was de ECU verm defect.
Na wat doehetzelf werk liep de auto helemaal niet meer.
Men heeft toen zelf al wat onderdelen vervangen.(bobine en moduul)
Andere garage heeft naderhand nogmaals de moduul vervangen, auto liep toen nog niet
en deze garage is ook maar weer gestopt.
Nu komt de auto bij mij.(aardigheidje)
Geen fouten opgeslagen.
Starten word gezien in ECU.
Bobine heeft plus.
Moduul heeft plus.
Moduul heeft goede massa.
Alle 5 signaaldraden van ECU naar moduul geven een blokspanning.(5 volt)
ECU lijkt dus goed.
Maar ik krijg geen schakelend signaal vanuit de moduul naar bobine primair ( pin2 t/m 6)
Die draden blijven 12v tijdens starten,
De moduul is nieuw. (onlangs door de andere garage gemonteerd)
Maar toch twijfel ik weer aan die moduul.(defect of verkeerd type misschien?)
Maar ik heb verder geen gegevens (waardes) om de boel even door te meten.
Weet iemand waar die bruine draad voor dient. (tussen pin1 moduul en pin1 bobine)
Daar staat nu 2.5 volt op? vanuit de moduul (met of zonder bobine aangesloten)
Volgens mijn schema loopt die (binnen in de bobine) naar de secundiare windingen.
Wat voor spanning hoort daar op te staan?, die 2.5 volt vind ik nm wat vreemd.
Oiram
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken