Gepost: 10-06-2010 17:49
peterslot
Directeur / eigenaar
abc auto`s
Universeel
Lid sinds: 01-12-2008
3477 bijdragen
vandaag een heel raar gevalletje meegemaakt met remmen
en hopelijk zitten hier wat specialisten op dit gebied die het vaker hebben meegemaakt
klant belde dat de remmen achter schaafde dus remblokken moesten vervangen worden
was duidelijk ijzer op ijzer
rem zuiger terug gedraaid schoongemaakt en nieuwe remblokken gemonteerd
bij het verlaten van de brug merkte ik dat de wielen blokkeerden /aanliepen
even een klein stukje gereden maar bij terugkomst remmen zo warm gereden dat de rook er letterlijk van af kwam
dus de wielen er weer vanaf gehaald alles opnieuw gecontroleerd zowel nu voor als achter
remzuiger terug gesteld schoongemaakt achter rubber afdichtingsring wat wd40 gespoten etc etc
foutcode`s uitgelezen
weer gemonteerd klein stukje rijden een paar kiloemeter goed maar dan in 1 keer weer aanlopen
nu blijkt dat deze passat problemen hebben met de rembooster en wat blijkt onder bij de hoofdremcilinder zit een roest spoor
nu blijkt dat dat die rembooster vol met water / vocht komen te zitten met alle gevolgen van dien
dit is hierbij volgens mij ook het geval zo te zien
ook de vw dealer heb ik gebelt voor een nieuwe rembooster en daaruit blijkt ook dat dit een veel voorkomend probleem is
nu heb ik nog nooit een rembooster van zo`n auto vervangen dus zijn hier specialisten die het wel eens gedaan hebben en mij kunnen zegen wat je allemaal los en niet los moet schroeven
ik weet wel dat het een rotklus moet zijn
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen