P0365 in W12 motor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Phaeton
Type
Phaeton
Uitvoering
-
Brandstof
Benzine
Reacties
9
Bekeken
556
Gepost: 28-09-2021 10:03
Professional

Rikus1102

APK Keurmeester

Lid sinds: 23-02-2012
65 bijdragen

Let op, het betreft eigenlijk een Bentley Continental GT (niet te selecteren).

wij hebben hier een Continental GT staan die een flink schade verleden kent. De vorige garage kreeg hem niet aan de gang en zo is deze bij ons uitgekomen. Het niet starten bleek uiteindelijk te komen door een kortgesloten nokkenas positie sensor (uitlaat bank 1) alle drie de draden maakten sluiting en legden het krukas circuit plat. 
Toen de motor liep bleven er nokkenas storingen aanwezig. De oorzaak was dat de motor op bank 1 ook niet juist op tijd was gezet. Nu alles ook weer optijd staat zijn die codes allemaal weg maar een nieuwe blijft nu stug terug komen P0365. alle sensoren zijn goed (anderen geprobeerd en scopebeeld ziet er goed uit). Hoewel de kabelboom niet veel vertrouwen geeft lijkt dit circuit wel in orde. Op contact is de code te wissen maar bij draaiende motor komt hij na 30 seconden terug en is dan 'static' aanwezig.

Op het circuit zitten de in en uitlaat nokkenas positie sensor, de krukas sensor, koelvloeistof sensor, inlaatspruitstuk temp sensor. Over pin 1 en 3 van de nok.pos.sensor meet ik 5V. Ook het scopebeeld van de sensor geeft een duidelijke blokgolf van 0 naar 5V.

ivm de sluiting die er eerst was vermoedde ik de ECU van bank 1. Maar deze is twee keer gecheckt bij ACTronics en goed bevonden.

verdere bevindingen. Oliedruk is goed (althans bij de sensor). Accu spanning is goed.

Ik twijfelde zelf nog aan een magnetisch geworden as maar zie dit niet echt terug op het scopebeeld. Voor de metingen heb ik o.a. gebruikgemaakt van een breakoutbox tussen de kabelboom en de ECU. Suggesties?

Gemeten

Nokkenas sensor in en uit, krukas sensor, coolant temperature sensor, inlet manifold temperature sensor. Massa’s en voedings spanningen. Signaaldraden.

Uitgelezen met

ODIS

Foutcodes

P0365 camshaft positioning sensor ‘B’ Circuit (bank 1) upper limit exceeded

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.