Gepost: 11-01-2017 21:22Dit is de oplossing
Lid sinds: 06-01-2009
70 bijdragen
Hallo allemaal
Ik heb hier een vw polo 1.2 3 cilinder waarvan er een uitlaat klep was verbrand / metaalmoeheid maar heb de cilinderkop laten reviseren alles gemaakt en gemonteerd auto liep perfect . Waar gedraaid mee gereden alles perfect en liep goed.
De klant kwam hem ophalen en blij maar na 5km liep de auto niet meer.
Ben er naar toe gegaan wat bleek de krukas poelie was losgelopen (die ik nog heb vast geslagen heb met een hamer) maar goed nu kon ik dus de motor draaien dus de zuigers gingen op en neer zonder dat de nokkenas rond draaide.
Daarna de krukas poelie een beetje heb vast gedraaid en die gedraaid heb ( dus de krukas met de tandwiel stonden dus weer vast) kwamen de zuigers tegen de kleppen aan.
Oh je ik dacht er zijn weer kleppen krom dus de cilinderkop eraf gehaald maar waren gelukkig allemaal recht .wel 2 klep stoters waren zijn druk kwijt ( zou dit kwaat kunnen ) .
Maar het belangrijkste wat ik wilde weten wat is de afstelling van de ketting (er is nu de afstelling weg die ik vantevoren heb afgetekend omdat er een vrije loop is tussen het tandwiel en krukas er zit blijkbaar geen spie ofzo ertussen )
Dus is er een vliegwiel afstelling en een nokkenas afstelling zodat ik dit weer op merkteken kan zetten
Hartstikke bedankt voor het meedenken gr andre