Gepost: 15-11-2021 20:35
bauke
Autotechnicus
autobedrijf terpstra
Anders/Overig
Lid sinds: 02-08-2017
32 bijdragen
deze polo gti kwam binnen met een lekkende mechatronic.
Het deksel op de voorkant van de mechatronic stond krom en de olie was er uit. Mechatronic laten reviseren . Schakelvorken gecontroleerd op kapotte geleiding, geen bijzonderheden. Mechatronic weer gemonteerd en basisafstelling doorlopen, adaptierit afgerond en auto weer aan klant meegegeven. Echter komt de klant terug met de klacht dat de auto na een nachtje staan niet van zijn plek komt. Er zijn geen foutcodes. Bijna elke keer nadat de auto langer dan een uur heeft gestaan en je de auto start en in R of D zet blijft auto stil staan. De ingeschakelde versnelling gaat knipperen in instr.paneel en het groene lampje van schakelhendelblokkeering blijft branden. Trap ik nu eenmaal de rem in en weer los dan rijd ie weg. (groene lampje uit) Bij een 2e start poging altijd goed. Mechatronic nogmaals laten controleren op goede werking. Op het moment van storing staat de R of D ook werkelijk ingeschakeld volgens meetwaardeblokken. Koppeling word niet aangestuurd. Wat er opvalt is dat ik de auto kan starten zonder de rem te bedienen. (dit hoort volgens mij niet) rempedaalschakelaar is oke. Microswitch voor "sleuteluittrekblokkeering" vervangen in keuzehendel. Softwarestand van dsg en motorregelapp actueel. Auto rijd en schakelt verder oke.
wie heeft er suggesties?
groet bauke
Gemeten
rempedaalschakelaar remdrukschakelaar schakelstand hendel
Uitgelezen met
bosch kts odiss vagcom
Foutcodes
geen
Bijgewerkt door bauke op 15-11-2021 21:28
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen