Gepost: 05-02-2021 13:37
Lid sinds: 12-01-2020
4 bijdragen
Goeie dag,
we hebben een polo in de werkplaats staan die niet meer wil aanslaan.
De auto kwam rijdend binnen met koelvloeistof lekkage aan de olie koeler op het filterhuis. Ook was de vraag om de distributie te vervangen.
voor het vervangen van de oliekoeler/filterhuis hebben we het inlaatspruitstuk gedemonteerd en weer gemonteerd.alle stekkers en slangen zitten er weer op.
Hierna hebben we de distributie riem vervangen en op tijd gezet met timing gereedschap.
na de reparatie is de auto gestart en heeft ongeveer 20 a 30 seconden gedraaid ging langzamer draaien en stopte er volledig mee (niet mechanish zoals bv het vast slaan van de motor)
uitgelezen met Vagcom en met een Autel maxicom mk 808
hier kwamen op 1 kappote gloeibougie verder geen fout meldingen naar boven
bijde sensoren nokken as en krukas zitten tijdens het starten op 250 toeren
brandstof druk 32000 kpa ook hebben we gekeken of er daadwerkelijk brandstof bij de verstuivers kwam dit hebben we gecontroleerd door een leiding slagje los te geven en het spoot er uit. ook de opvoer pomp in de tank werkt
gloeibougies blijven droog
2.5 volt op de verstuivers
verstuiver bedrading door gemeten vanaf de ecu stekker om gelijk die bedrading te controleren die was op alle drie de verstuivers 0.3 ohm
met remmen reiniger op de inlaat start de auto wel.
we hebben diverse dingen gecontroleerd maar zijn eigenlijk een beetje op het punt aangekomen om maar sensoren te gaan vervangen ondanks dat er geen storingen zijn
heeft iemand dit probleem al eens gehad
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken