Motor slaat soms niet aan.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo V
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010/6
Brandstof
Diesel
Reacties
32
Bekeken
4851
Gepost: 20-11-2016 16:06
Professional

perry25

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 13-10-2016
15 bijdragen

Goede dag,

Ik heb hier een probleem met een Volkswagen polo 6R 1.2 TDI uit 2010.

De klacht:
Voertuig start wel maar motor slaat niet aan.
9 van de 10 keer als voor de 2de keer word gestart start deze wel. Is dus niet altijd zo.
Als de motor eenmaal loopt geen problemen en rijd prima!

Ik ben begonnen met uilezen en daar zaten een 10tal fouten in.
Alles gewist paar keer gestart (motor start bij eerste start)
Geen foutcodes.
Zodra de motor niet start en lees hem uit komen de volgende codes naar boven.

P0193 Brandstof  Hogedruk sensor - Kortsluiting naar plus
P0641 Referentie Spanning sensor A - Onderbreking
P0341 Nokken as sensor - Signaal niet logisch.
De laatste fout komt er soms in heb het idee bij langer door laten starten.
 

Wat ik ook nog mee heb gemaakt is het volgende.
Bij starten (start automatisch door tot aanslaan)
Stopt die ineens waarbij het gloei lampje gaat knipperen.
Bij uitlezen het volgende
P0193
P0641
En een nieuwe namelijk P0606 Schakelapaaraat - Component Defect.

Gemeten

Wat heb ik nu gedaan. Heb nu inmiddels alle bedrading door gemeten van computer tot component geen onderbreking gemeten. Toch maar de kabelboom open gehad ivm met knoop punten van de referentie spanning. kabelboom voor zo'n 90% open gehad ziet er allemaal keurig uit. Geen beschadigingen of iets. Hoge druk sensor inmiddels vervangen . Nokken as sensor uit gewisseld gehad (om te kijken of deze fout terug zou keren) die komt dus ook terug. Als ik de auto in rust laat komen een goede 5min en dan weer contact aan zet meet ik een referentie spanning van 1,2V die naar ongeveer 'n seconde of 5 overspringt naar 5v (voertuig start dan niet) Alle stekkers los gekoppeld 6stuks in totaal die op deze referentie spanning gekoppeld zijn. Het zelfde verhaal. bij contact uitschakelen en direct weer blijft die gewoon 5V het lijk er op dat de opbouw van deze 5v niet helemaal lekker verloopt in de computer. Dus mijn uiteindelijke vraag :P Zijn er mensen die dit probleem kennen of denken jullie net als ik toch een ECU Probleem?

Uitgelezen met

Bosch KTS

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken