p0171

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo IV
Uitvoering
-
Bouwjaar
2012/5
Brandstof
Benzine
Reacties
29
Bekeken
3168
Gepost: 12-10-2018 08:54
Professional

Guusauto

Chef werkplaats
Guusauto-service
Universeel

Lid sinds: 28-08-2012
21 bijdragen

Beste

ik heb foutcode p0171

16555    P0171     (de overeenkomstige 'oude VAG code' is: 00558)

  Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.

nlRegeling Brandstofmengsel Bank 1    systeem te arm/mager/zuinig

  • Het systeem is te arm, dus de cilinder(s) krijgen te veel lucht, of te weinig brandstof
  • Brandstofaanvoer onjuist
    • brandstofvoorraad te laag is op peil gezet
    • brandstoffilter vervuild is vervangen
    • verkeerd brandstoffilter dubbel check is goed
    • brandstofpomp vuil of defect druk gemeten 4 bar is goed ook na 10 minuten 3,5 bar
    • injector(en) vervuild of kapot zijn ultrasoon gereingd geen resultaat
  • Te veel lucht
    • luchtlek voor de gasklep zit geen lmm op
    • onderdruk systeem is lek met rookmachine systeem getest
    • te veel olie op een in olie gedrenkt luchtfilter
    • olie is op peil luchtfilter nieuw
    • oliepeilstok en/of oliedop sluiten niet goed af
    • middels uitwisseling uitgesloten
    • de EGR lekt lucht nvt
    • de LMM (G70) is vuil of defect nvt
    • een lek na de LMM nvt
    • de sensor voor de barometrisch buitenluchtdruk is defect inlaatdruk/temperatuur sensor vervangen
    • (N112) lekt
  • Lambdaregeling defect
    • lambdasensor voor de katalysator (G39) is defect is vervangen
    • bedrading en/of aansluitingen van/naar (G39) defect
  • Uitlaat defect
    • katalysator lekt, defect is vervangen
    • uitlaat lekt niet
    • kortom veel gedaan
    • ook is de distributieketting op timing gecontroleerd met scoop
  • wat mij opvalt is dat als ik de motor op 2000 toeren houdt hij automatisch naar 2300-1700 tpm gaat
  • ook zie ik op de 4 gasmeter dat lampda getal 1,6 aangeeft (veel te arm)
  • terwijl de motor op 2000 tpm gehouden wordt en de motor begint in te zagen de spanning op alle injectoren wegvalt
  •  
  • de gasklep is ook schoongemaakt in ingeleerd
  • bougie,s zijn ook vervangen
  • bij de dealer gecontroleerd of er een update was maar er staat de nieuwste versie op
  • er is compressie gemeten en cilinder lektest ook goed

 

Gemeten

absolute druk inlaatspruitdruk 32kpa bij lopende motor

Uitgelezen met

vcds hella gutmann

Downloads (1)

  • polo.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken