Gepost: 10-09-2010 15:58
Autototaal
Diagnosetechnicus
Jan Doornenbal / Auto Totaal Houten
Universeel
Lid sinds: 21-11-2007
1189 bijdragen
Collega's,
Wij hebben hier een Passat (2.0 tdi, BKP motor) waarbij in Frankrijk een verstuiver is vervangen. Daarna is de auto 700 km. terug naar NL gereden. De auto hield erg in rond de 2.000 toeren en rookte (echt een diesel walm).
Als eerste hebben wij de verstuiver gecontroleerd en deze was van een verkeerd type. Deze hebben wij vervangen (afgesteld volgens gegevens: 3nm, 180 graden en alle bouten vervangen) en het inhouden rond de 2.000 toeren was er uit. Echter de auto bleef slecht starten (aanslaan) alsof er lucht in het systeem zit.
Verstuiver waarde gecontroleerd met de KTS en deze liggen tussen de -1,8 en + 2,2. Dus binnen de grenzen. Weerstand van de verstuivers +/- 200 Kohm, dus ook goed.
EGR is schoon en werkt en de auto heeft goed vermogen.
Daarna brandstoffilter gecontroleerd en deze was pik zwart. Ook in de brandstoftank gekeken en deze was op de bodem ook helemaal zwart. Dus tanden pomp en/of verstuiverafdichtringen.
Zowel de verstuiverringen als de tandempomp zijn vervangen, maar de auto blijft slecht starten en roken. Het roken is wel minder nu. Brandstofopvoerpomp in de tank hoor je draaien (of de opbrengst genoeg is, weet ik nog niet).
Geen storingen opgeslagen, turbo druk en LLM waarde zijn goed.
ook geen slijtage bij de tuimelaars of nokkenassen te zien.
Iemand een tip waar op te focussen?
Bedankt.
Jan
Uitgelezen met
Bosch KTS 540
Foutcodes
Geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken