Gepost: 17-03-2020 13:33
Autobedrijfgeerts
Universeel
Lid sinds: 02-07-2016
27 bijdragen
Goedendag,
We hebben een Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 200pk automaat van 2009 staan met een motormanagement storing. Deze auto is geimporteerd vanuit Amerika.
Deze auto heeft al een rijke geschiedenis ivm storingen.
Het is begonnen dat de auto op 3 cilinders liep en het motormanagementlampje brandde. Foutcodes waren:
P2015 positiesensor aanzuigbuisklep.
P0300 verbrandingsprobleem herkend
P0301 Verbrandsingsprobleem Cilinder 1
P0303 Verbrandsingsprobleem Cilinder 3
P119A Brandstofdruksensor foutieve functie
De inlaatpoorten in de cilinderkop zijn gereinigd ivm vervuiling.
Er zat een lekkage op de inlaatspruitstuk pakking en vanwege P0215 is het inlaatspruitstuk vernieuwd. Ook is de brandstofdruk sensor vervangen.
De problemen van het op 3 cilinders lopen was daarmee opgelost.
Een aantal weken later ging de motormanagement lamp wederom branden en af en toe liep de motor net na het starten even onregelmatig. Codes die terugkwamen waren P119A Brandstofdruksensor foutieve functie
P0171 Brandstofsysteem Bank 1 Mengsel te arm.
Tijdens een test met een rookmachine kwam er rook uit tussen de motor en versnellingsbak. Ook zagen we dat er daar een olielekkage zat.
Op basis daarvan is de carterontluchting vernieuwd. Ook zat er een kleine luchtlekkage op een map sensor aan de voorkant van de inlaat.
Klant is op ons advies ook E5 gaan tanken en heeft ruim 1200km gereden zonder meldingen of problemen.
Nu komt de klant weer terug dat de motormanagementlamp wederom brandt en komt alleen foutcode P119A Brandstofsensor foutieve functie weer terug.
Heeft iemand een dergelijk probleem al een meegemaakt want wij zijn nu ondertussen wel voor een raadsel.
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
P119A
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken