Gepost: 02-09-2019 16:59
Lid sinds: 15-08-2019
6 bijdragen
Voertuig gaat in noodloop precies bij 3000 toeren.
VCDS geeft 1 foutmelding n.l. P10A4
( Intake Air Regulating Flap: mechanical malfunction)
Dit is een klep die in de luchtbuis zit vanaf het luchtfilter en deze voorziet de turbocharger van lucht. (klep wordt door een klein electromotertje bediend).
Deze klep heet J 808.
Auto rijdt in principe goed totdat de 3000 toeren wordt bereikt, het lijkt erop de de compressor dus wel werkt maar de turbocharger niet bij 3000 toeren of hoger.
Het vreemde is dat dit euvel zich voordoet 's ochtends na de eerste start, indien men gaat rijden komt dus het probleem, maar nadat de auto vervolgens zo'n 10 minuten wordt stilgezet (motor uit) en daarna weer gestart wordt is het probleem tijdens het rijden weg en rijdt hij perfect!!
De volgende dag wederom precies hetzelfde, starten wegrijden probleem, stoppen afzetten wachten en dan wegrijden geen probleem meer!!
In eerste instantie gedacht aan vervuilde klep, maar ziet er niet vervuild uit.
Wat heel vreemd is is dat het na een nacht staan weer terugkomt!
Iemand enige ervaring met dit specifieke probleem?
Uitgelezen met
Vagcom
Foutcodes
P10A4
Downloads (1)
- inlaatspruitstuk-tiguan.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen