Gepost: 18-09-2019 18:54
AutoserviceBandeko
Monteur
Bandeko Autoservice
Universeel
Lid sinds: 15-09-2015
22 bijdragen
Wij hebben een Touareg 3.6 FSi ter reparatie aangeboden gekregen van een klant, met de klacht dat de auto inhoud nadat een grote beurt was uitgevoerd bij een "fast-fitter". Toen de klant de auto daar opgehaald heeft bleek dat deze al niet lekker liep, de klant heeft zelf nog 2 connectors van de bobines aangedrukt, waarna dat de auto weer beter liep. Maar nu 400 kilometer later loopt deze nog niet lekker, wij hebben het MMT uitgelezen, en kregen de foutcodes P0087, P0300, P0301, P0303, P0305. Waarvan P0087 brandstofrail/systeemdruk te laag.
Hierna hebben wij de aanvoer druk gemeten vanuit de tank, die was tussen 4,5 en 6 bar, vervolgens de gemeten waarden bekeken en daar zagen we de hogedruk soms wegvallen van 90-75 naar 5 bar. Onze conclusie hogedruk pomp werkt niet goed. Wij hebben de pomp met stoter vervangen, met ook de beide brandstofdruk sensoren. Dit heeft geen effect gehad.
Bij proefrijden en hoge motorbelasting kwam steeds als eerste de P0087 en daarna de P0301 misfire cilinder 1, dus hebben wij ook de injector van cilinder 1 vervangen. Ook hebben wij het overdruk ventiel/klepje in de rail vernieuwd, maar we houden nog steeds dezelfde klacht.
Heeft er iemand ervaring hiermee c.q. suggesties?
Gemeten
lagedruk brandstof 4,5 - 6 bar
hogedruk brandstof 90 -75-5 bar
Uitgelezen met
Snapon
Foutcodes
P0087, P0300, P0301, P0303, P0305
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen