Gepost: 26-04-2008 22:08
Lid sinds: 26-04-2008
4 bijdragen
Mijn Touran 2.0TDI (103kW) Highline van 3-2006 (45000km) houdt even in bij volgas in het toeren gebied tot ruim boven 2000 tpm. Mijn dealer dacht dat de oorzaak in de defecte brandstofpomp zat. Pomp is vervangen en de zaak bleek flink vervuild, maar het probleem bleef. Auto heeft diverse software updates gehad en meetwaardes bleken goed. De auto is vlak voor het verstrijken van de garantie nog rijdend uitgelezen. Allle waardes (oa turbodruk) bleken binnen de marges.
De werkplaatschef kwam tot de conclusie dat bij volgas bij plm 1700-1800 tpm de turbo er in gaat. Vreemd, dat deed ie nooit en ook bij volgas bij ruim 2000 tpm houdt ie heel even in. Tevens reageert de motor heftig op (licht) gasgeven/ -loslaten. Ook op de cruise control blijft auto voelbaar corrigeren. Kortom; de auto rijdt erg onrustig. Hoewel de auto nog steeds snel is, verbeeld ik me dat ik minder vermogen heb. Tevens slipt bij koude motor de koppling door. Dit is na een paar km over. Is er een verband? Volgens dealer heb ik wel een goed tweemassavliegwiel.
Volgens mijn dealer is er niets mis met de auto, maar de auto rijdt gewoon minder dan voorheen (ik ben 1e eigenaar). Ik kan er alleen de vinger niet opleggen. Heeft iemand een idee?
Kan de defecte brandstofpomp ergens in het systeem schade hebben aangericht (vervuiling oid). Of kan de oorzaak ergens anders liggen?
Graag jullie reacties of aanvullende vragen.
Groeten,
Marcel
(Assen)
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen