Gepost: 28-06-2012 14:28
keesvervoort
Eigenaar universeel autobedrijf
Lid sinds: 25-11-2007
92 bijdragen
Beste collega's,
We hebben hier een VW touran 1.9 TDI uit 2007, deze hebben we gekocht met een defecte turbo. turbinewiel uitlaatzijde was eraf en lag in de roetfilter. Nieuwe turbo erop, nieuwe Nox sensor, deze was beschadigd, complete uitlaat gereinigd en een hele tijd proefgereden. Auto was weer 100% . Na ca. 3 maanden in de showroom deze verkocht, klant heeft een paar weken tevreden rondgereden en ineens brand het motorlampje. Uitgelezen: P0101 MAF/Luchtmassameter buiten bereik. Nu hebben we sinds die tijd de LMM vervangen ( origineel ), EGR eerst afgesloten, daarna vervangen, complete inlaat gereinigd met forté, alle inleerwaarden van egr enzo gereset bij vw specialist. LMM waarden vergeleken, klopt gewoon.
Helaas komt het motorlampje steeds weer terug na 3 tot 7 dagen rondrijden. Auto rijdt gewoon 100%, schakelt goed, geen enkel defect merkbaar.
Nu hebben we zojuist de verschildruksensor nog vervangen aangezien deze vaker defect gaan, maar nu is het weer proberen.
nog één ding: waarschijnlijk is de auto gechipt, er zit een ABT embleem op de motorafdekkap.
Als het deze verschildruksensor nou niet is raakt onze fantasie op... Misschien iemand een idee??
Bvd
Kees Vervoort
Uitgelezen met
TEXA
Foutcodes
P0101
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken