Gepost: 07-07-2022 14:38
Autobedrijfvh
Directeur / eigenaar
Autobedrijf van Hemmen B.V.
Anders/Overig
Lid sinds: 07-07-2022
11 bijdragen
Wij hebben een probleem met een Volkswagen Transporter T5 AXE. De bus kwam met als klacht binnen bij ons dat deze heel rauw liep en klonk het alsof er een klep bleef hangen. De bus sloeg heel moeilijk aan zowel met warme als koude motor. Na verschillende dingen te hebben uitgesloten hebben we besloten om de oliedruk te meten en het bleek dat de oliedruk te laag was, na het demonteren van het carter bleek dat er een stuk zuiger was afgebroken en er schade is ontstaan. Wij hebben toen besloten om de motor vervangen voor een andere gebruikte motor.
Nu na het vervangen van de motor hebben we nog steeds het probleem dat deze slecht start en geen vermogen heeft, oliedruk is nu wel goed en draait verder netjes rond. Zodra we het stuur ronddraaien valt de motor uit, ook schommelt de auto zachtjes stationair. Wat we hebben geprobeerd:
- Verstuivers gewisseld + nieuwe afdichtingset
- Computer gewisseld
- Tandempomp gewisseld + nieuwe pakking.
- Pomp op extern diesel reservoir aangesloten
- Timing gecontroleerd.
- Doorzichtige slang geplaast, komt geen lucht mee.
Boven de 1500rpm gaat deze overigens wel vermogen leveren, op remreiniger wilt hij ook overigens gelijk starten. Heeft iemand nog een idee wat nu verder te doen/controleren?
Gemeten
Brandstofdruk: 3-4 bar stationair Startdruk: 2bar
Uitgelezen met
Delphi
Foutcodes
Geen foutcodes in het systeem
Bijgewerkt door Autobedrijfvh op 07-07-2022 14:38
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen