Gepost: 26-03-2016 17:10
edjefel
eigenaar
DFG Automotive
Universeel
Lid sinds: 25-04-2015
112 bijdragen
ik heb hier een T5 6 traps automaat, die de geest gegeven heeft.
wanneer ik de automaat inschakel in d, slipt hij en komt dus niet vooruit, wanneer de ecu denkt dat dat lang genoeg geduurd heeft, schakelt hij in noodloop, das de 5 en rijdt de bus.
nu ben ik hier niet om een oplossing van het probleem te vragen, want dat weet ik al.
deze automaten gaan tussen de 1 en 2 ton aan kilometers gewoon stuk.
het probleem zit hem in het brein, of labyrint, hoe je het ook noemen wilt, deze zijn van dusdanige kwaliteit dat zij versleten zijn na bovengenoemde kilometers, afhankelijk van gebruik en geluk, maar slijten doen ze.
er ontstaat dan een drukverschil die op een gegeven moment je platen doen opfikken, de bak kan gereviseerd worden, of een gereviseerde ruilbak a € 2850.- ex btw.
bij revisie wordt het brein vernieuwd, want deze kan niet worden hersteld, inclusief een nieuwe platenset en lagers, maar na eerst genoemde kilometers ben je weer aan de beurt.
ik ben van mening dat de fabrikant, VW dus, zijn verantwoordelijkheid laat liggen, van coulance is geen sprake, dus de klant is de dupe, en blijft de dupe, dit kan tegenwoordig toch niet meer waar zijn, zij moeten toch aansprakelijk gesteld kunnen worden voor hun eigen product kwaliteit, of denk ik nu te simpel.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken