Gepost: 03-08-2018 08:11
SJGAutotechniek
Directeur / eigenaar
SJG-Autotechniek
Anders/Overig
Lid sinds: 21-10-2016
88 bijdragen
Beste AMT'ers
Wij hebben hier een hardnekkig probleem met een Volkswagen T5 GP 2.0TDI 180 PK.
Voertuig hebben we 3 maand geleden een revisie motor in geplaatst ivm olie zuipen (bekend probleem). Het voertuig is hierna weer in de verkooprij gekomen en verkocht.
Tank is leeggereden door verkoop, is gevuld, doorgestart door verkopers maar niet aan de gang kunnen krijgen. Ik heb de brandstofpompen aangestuurd met VCDS en motor weer aan de loop gekregen.
Probleem is hier begonnen, klant kwam na een week terug met een motor welke stond te stuiteren stationair.
Uitgelezen met VCDS > Brandstofdruk niet regelbaar.
Meetwaarden> BRandstofdruk vliegt zo'n 100 BAR heen en weer.
Aangezien de groffe brandstofdruk geregeld word door de klep in de hogedruk pomp besloten om deze te vervangen. Door een gebruikte pomp van Gunnewiek. Tevens hebben we de complete commonrail vervangen door eentje van een andere bus.
Dus, Pomp vervangen, leerwaarden Doseerklep en regelklep gewist en weer rijden.
Voertuig heeft welgeteld weer een week gereden, en nu doet hij exact hetzelfde. Weer een niet te regelen brandstofdruk.
Doseerklep op pomp uitgebouwd, blijkt troep in de pomp te zitten, lijkt rommel van buitenaf. Heb de pomp schoongemaakt zover ik erbij kon, nieuwe doseerklep besteld en deze gemonteerd. Voertuig hebben we zelf 5 dagen mee proefgereden, gaat allemaal goed. Zelfs vliegwiel nog vervangen ivm klachten welke de klant had. (soms bijgeluiden)
Auto is vorige week donderdag afgeleverd, en helaas staat hij hier nu weer.. Same story....
Weer brandstofdruk niet regelbaar, motor loopt slecht stationair.
Er brand overgens ook helemaal geen storingslampje, verder merk je onder het rijden er ook niets van.
Diesel hebben we laten testen, geen vreemde afwijkingen oid gevonden.
Zien wij nog iets over het hoofd? Hebben jullie nog een idee?
Heb de voorbrandstofpomp nu gewisseld, en doseerklep omgewisseld met een schoongemaakte klep en leerwaarden gewist. Motor loopt nu weer normaal, brandstofdruk is nu ook goed. (schommelt stationair tussen 268 bar - 271 bar. Gevraagd 270 bar.)
Sta open voor ideen!
Gemeten
Brandstofdruk
Uitgelezen met
VCDS
Foutcodes
Brandstofdruk niet regelbaar
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen