Gepost: 06-01-2023 09:13
CSP
After sales manager
CSP Car Service Point
Universeel
Lid sinds: 21-05-2016
34 bijdragen
Hallo Collega's,
In opdracht van een klant hebben wij een waterstofgenerator (HHO set) ingebouwd.
Of er daadwerkelijk besparing optreedt en hoeveel, laat ik voor nu even achterwege.
Ik loop tegen het volgende aan:
De gehele set is ingebouwd en werkt zodra er spanning op staat welke middels een PWM module wordt geregeld en de generator van de juiste stroomsterkte voorziet.
Het is noodzakelijk om de PWM te voeden via een relais met een constante spanning als de motor in bedrijf is.
Dit om er zeker van te zijn dat de waterstof productie onmiddelijk stopt zodra de motor uit is en er geen ophoping van waterstof onder de motorkap kan ontstaan.
Helaas kan ik bij de T4 deze "in bedrijf spanning'' niet van de dynamo halen.
Ik heb daarom vervolgens een draad getrokken naar terminal 87 van het brandstofrelais (103). Echter blijft hier geen constante spanning op staan.
Na een aantal seconden wordt het brandstofrelais namelijk niet meer bekrachtigd, dus helaas werkt dit niet.
Op welk punt kan ik het relais voor de voeding van de PWM het beste aansluiten?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Gemeten
Zekeringkast doorgemeten op een bruikbare spanning
Uitgelezen met
Delphi
Foutcodes
nvt
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken