Gepost: 02-11-2020 12:18
keppie
vermech automotive
Universeel
Lid sinds: 08-09-2010
112 bijdragen
Beste mensen
Ik heb een vw transporter binnen staan
waar de Egr klep dicht zat en open bleef staan.
en hij hield in bij optrekken
Egrklep heb ik vervangen en het inlaatspruitstuk gereinigd.
Alles gemonteerd en ingeleert bij de vw dealer.
Nou houd de auto in bij plus minus 2000 tot 2400 toeren bij langzaam optrekken
en wat ik dan zie is dat mijn vacuum/magneetklep die de egr klep aanstuurt van 95% dutycycle naar 40% dutycycle gaat
Mijn luchtmassa is 750mg/str tijdens licht optrekken en zakt tegelijk in met de aansturing van de egr magneetklep
Mijn turbodruk blijft hetzelfde en loopt mooi op met accelereren tot 2.1 bar
als ik fors doortrek heeft hij een dutycycle van 95% en een luchtmassa van 1250 mg/str en is er niets aan de hand
Als ik de egr afsluit dan loopt hij perfect
heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie want ik kan de link nog niet helemaal leggen waarom hij de aansturing geeft op het verkeerd moment
mvg Luc
Gemeten
Vacuum systeem gecontroleerd.
Egr klep vervangen
inlaat gereinigd
Uitgelezen met
Ja vcds en bosch kts
Foutcodes
Geen foutcodes
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen