Gepost: 24-09-2019 23:15
Lid sinds: 04-11-2015
97 bijdragen
Vandaag een T5 1.9 (gechipt naar 105pk) voorzien van een nieuwe DMF-kit van Sachs. Dus vliegwiel, koppelingsplaat, druklager en drukgroep. OOk gelijk nieuwe krukaskeering ivm lichte olielekkage
Niets afwijkends gevonden op de oude set op wat overmatige speling op het vliegwiel na (dat hoorde je ook bij starten en uitzetten)
Na het vervangen een proefrit gemaakt zonder extreme belasting. Alles goed. Na 5 kilometer belt de klant dat de koppeling slipt bovenin toeren (vanaf +/- 2500 toeren in 2,3,4 en 5 Getest en inderdaad slipt deze ruim bij belasting.
Echter.... Zet de auto in bijvoorbeeld 3,4 of 5 en gas erop tot +/- 2500/3000 toeren en dan de koppeling loslaten. De auto slaat gelijk af als de koppeling voor 2/3 losgelaten is (dus 1/3 ingetrapt) Koppeling lijkt het dus prima te doen. Wegrijden in bijvoorbeeld 3 levert ook geen afwijkingen op. Echter bij gewoon rijden in bijvoorbeeld 3 met 50, gas geven en hij slipt weer....
Iets klopt er niet maar wat??
Gemeten
Koppelingscilinder werkt goed, pedaal haakt nergens, geen lekkage gedetecteerd, aandrijfas rechts geen uitgesleten aandrijfasstomp
Bijgewerkt door Autoremco op 24-09-2019 23:17
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken