Gepost: 05-02-2014 16:16
Timmerklits
Zaakvoerder
Timmermans Powerbox Tuning
Universeel
Lid sinds: 26-05-2011
102 bijdragen
Hallo,
Ik heb hier een vw transporter met een 2.5 TDI BPC (automaat), deze motor heeft een tandwiel overbrenging voor de nokkenas, alternator,waterpomp enz...
Als de motor draait op stationair toerental is er een heel hard ratelend geluid komende van tussen de bak en de motor ergens, het geluid is zo hard dat het moeilijk te detecteren is waar juist, je zou dadelijk denken dat de motor compleet kapot is.
Als je aan het stuur draait gaat het geluid compleet weg en de motor hoor je dan ook zeer zuiver draaien. Zodra je het stuur los laat is het geluid weer daar.
Wanneer je wat gas geeft is het geluid ook weg.
Doordat de het geluid ook weg ging met aan het stuur te draaien heb ik de stuurbekrachtingingspomp en dan ook de 2 flexkoppelingen (alternator, servo-airco) vervangen, maar het geluid is nog steeds aanwezig. Toen de pomp ervanaf was heb ik het tussentandwiel bekeken maar hier is niet veel aan te zien, de speling op de tandwielen is ook niet overdreven veel.
Iemand enig idee wat dit kan zijn, wij denken dan toch waarsschijnlijk ergens een tandwiel, (maar dan zal ik de vbak ervanaf moeten nemen), hoewel het ook weer onwaarschijnlijk is dat dit zoveel lawaai kan maken en dat de motor dan nog zo goed zou draaien als er zoveel speling zou zijn.
In bijlage 2 videofilmjes, hier draai ik aan het stuur en geef eens gas zo ziet ge dat het dadelijk weg is.
Uitgelezen met
SPC max
Foutcodes
geen meer (EGR zit soms een fout op) p1495
Downloads (2)
- video0018.3gp
- video0019.3gp
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen