Gepost: 07-01-2015 08:41
arieac
After sales manager
ac van egmond bosch car service
Anders/Overig
Lid sinds: 14-10-2008
475 bijdragen
Wij hebben hier een T5 California met een storing
Klant kwam hier met de klacht dat hij inhield en de brokken roetfilter kwamen eruit.
Uitgelezen foutcode p0299 kwam naaar voren Laadrukregeleling onder de regelgrens.
1 en 1=2 zou je zeggen turbo kan geen druk opbouwen omdat het roetfilter verstopt zit
nieuw roetfilter geplaats gereset en verschildruk sensor vervangen en ingeleerd ook leingen daarvan door geblazen.
geen software update beschikbaar voor nieuw filter dit gedaan bij km stand 143938
klant gaat op vakantie en komt in duitsland te staan met inhouden en div lampje(spiraal,roetfilter en motorcheck) auto uitgelezen foutcode p242F roetfilter overbelast MIL aan km 145362, en foutcode p0299 km 145367
roetfilter zit 88% vol
hebben we weer gereset om de turbo te kunnen controleren, gelijk weer op 44%
N75 werkt prima, versteller zit niet vast, geen vaccuum lekkage, waarde van turbo zien er sprima uit, lmm ziet er goed uit.
Hoet kan het dat het roetfilter zo snel vol raakt, uiteraad is hij veel aan het roeten waardoor filter vol loopt. daardoor kan ik ook niet zien of de auto rook of niet.
iemand nog tips of suggesties
mvg Kees/Arie
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen