Gepost: 03-12-2013 22:40
Lid sinds: 05-10-2013
3 bijdragen
Ik heb een klusje van een goede kennis van me, die heeft een volvo 360 met de motor van een 740 turbo (Motorcode B230FT), met een Bosch LH 2.4 Jetronic motormanagementsysteem met zelfdiagnose. Dit geheel komt uit het laatste modeljaar van de 740, 1992.
Deze auto heeft een lange tijd stil gestaan, waarop die bij mij kwam.
De brandstofpomp werkte niet, wat een klein probleempje in de aansturing was, dus na verse benzine en het probleem van de brandstofpomp opgelost te hebben liep de auto weer.
Deze liep echter stationair onregelmatig en accelereerde alleen enigszins acceptabel bij een klein beetje gas, vol gas sloeg ie dood.
Het zelfdiagnosesysteem gaf code 1-2-1 wat staat voor slecht signaal luchtmassameter, de voorgeschreven meting vervolgens uitgevoerd en de waardes klopten.
Nu had ik er niet zoveel tijd voor, dus het ding een paar weken aan de kant gezet.
Ik dacht later dat het probleem de brandstofdrukregelaar zou kunnen zijn, dus weer getracht verder te gaan.
De auto slaat nu echter niet meer aan!
Hij vonkt wel en krijgt ook brandstof.
De zelfdiagnose geeft nog steeds de eerder genoemde 1-2-1 code, maar ook 3-1-2 wat staat voor pingelsignaal ontbreekt. Ook deze voorgeschreven meting uitgevoerd en dit lijkt ook te kloppen.
Ik ben het spoor nu dus helemaal bijster en hoop dat u eens met mij mee wil denken.
Ik heb op internet wat informatie gevonden over het zelfdiagnosesysteem, maar heb nog geen bruikbare schema's, als iemand die voor me heeft zou ik die ook graag ontvangen.
Gemeten
Bedrading luchtmassameter en pingelsensor, allen OK
Uitgelezen met
Zelfdiagnose
Foutcodes
1-2-1 en 3-1-2
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken