Gepost: 28-12-2014 19:52
Teake
2e Bedrijfswagen Technicus
DAF
Merkspecialist
Lid sinds: 06-02-2014
35 bijdragen
ik heb hier een S40 uit '99 staan. het is een 1.9DTI motor van Renault met 95PK (D4192T2 Volvo of renault F9Q 730) die te veel verbruikt (1:12/1:14) en vermogen mist vanaf de 3e versnelling.
Auto rookt zo goed als niet. de welbekende TDI pluim is niet te produceren
Tevens na een nacht staan, start de auto moeilijk. motor gaat ca 10sec rond. na aanslaan helemaal geen rook. op basis hiervan zeg ik dat de gloeierij goed is(meerde malen gloeien helpt ook niet) en verdenk ik mogelijk de (dynamische)Pomptiming.
er zit een Bosch MSA15.5 brandstof systeem op. iemand die weet wat deze sensoren voor invloed op Motormanagement hebben?
Volgens Autodata gaat het om een 2 Polige sensor, maar lees op internet ook veel verhalen over de 4 polige. als ik die lostrekt gaat de temp-meter in de auto op 0 liggen.
zal de auto morgen nog ff uitlezen met een Bosch KTS. kijken of deze nog wat te melden heeft
Reeds gedaan :
-Roetkat leeg geslagen --> was verstopt
- Egr dicht gezet, en vacuum slang los genomen en afgedopt met bout.
Gemeten
Maf Getest. waardes boven de 4000KG/H Motortemp sensor gemeten 1,5Ohm bij ~40C zou bij 80C 300Ohm moeten zijn volgens autodata Inlaattemp sensor geeft 2,5 ohm bij 15C zou 2500 moeten zijn bij 20C volgens autodata.
Uitgelezen met
Delphi DS150E
Foutcodes
Geen
Bijgewerkt door teake op 28-12-2014 19:58
Bijgewerkt door teake op 28-12-2014 20:02
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken