Gepost: 15-11-2017 19:23
marc1123
Autotechnicus
A&M AutoTech
Universeel
Lid sinds: 26-03-2012
787 bijdragen
Auto wordt binnengebracht voor een brandstoflekage boven op de motor, dit blijkt een lek retour slangetje van de verstuivers te zijn. alleen toen de motor liep hoorde je hem heel hard tikken onder het kleppendeksel. (klant had het niet opgemerkt)
inlaatspruitstuk/kleppendeksel gedemonteerd zodat we bij de retourleiding konden en gelijk een van de nokkenassen konden bekijken.
van de uitlaatnokkenas liggen alle tuimelaars er los tussen, dus de klepstoters zijn voledig ingedrukt.
filter en olie afgetapt was zo te ruiken wel aardig vies, carterpan gedemonteerd, zeef is brandschoon, zeef nog van de oliepomp afgehaald, dit is een geheel met een gedeelte van de oliepomp dus we konden de tandwielen ook bekijken, deze hadden een klein beetje speling maar niet zo veel dat er helemaal geen oliedruk zou zijn, aandrijfketting zit er ook op en die staat ook nog gewoon in verbinding met de as
carter weer gemonteerd en gevuld met nieuwe olie en een nieuw filter, maar als we nu starten krijgen we de melding geen oliedruk(de melding was er eerst niet)
filter weer los gedraaid maar die is helemaal droog, dus de auto krijgt het filterhuis niet eens volgepompt
wij zitten te twijfelen of we nu gewoon een nieuwe oliepomp moeten monteren? want het filterhuis is het eerste waar de olie heen gaat dacht ik.
Gemeten
oliedruk niet gemeten want er is geen olie
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken