Gepost: 14-07-2010 16:19
Bloemhof
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 22-09-2009
1806 bijdragen
Dag collega's,
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Er komt een Volvo S80 binnen met kromme remschijven, ik vervangen de remschijven + blokken aan de voorzijde. Rij daarna een proefrit, geen probleem.
Klant neemt de auto mee en belt 3 uur later op, dat de auto niet meer voorruit te branden is en vermoed dat de remmen aanlopen.
Als ik de auto op de brug zet en alle vier de wielen van de grond haal, blijken alle 4 de wielen op de rem te staan. Zoveel dat je de wielen niet met de hand rond kan krijgen, voor helemaal niet achter pas als je heel veel kracht zet. Ik haal de voorwielen van de auto en probeer of ik de zuiger van één van de vooremklauwen terug kan duwen en dat lukt en dat voowiel draait vrij rond. Ik probeer de andere wielen en die draaien ineens ook allemaal vrij rond, zonder op de rem te staan. (Of dit nu komt door mij handeling van de zuiger terug duwen, weet ik niet, kan het niet plaatsen.)
Ik rij een lange proefrit en bij mij gaat de auto niet meer op de rem staan. Maar ben nog even huiverig om de auto terug te geven aan de klant, ook omdat ik nog geen oorzaak van het probleem gevonden heb.
Ik heb één keer een soort geval mee gemaakt bij Megane II en toen was de pen die door de rembekrachtiger loopt scheef gaan zitten, waardoor die continu druk bleef geven op de hoofdremcilinder.
Heeft iemand een idee of dit ook bij deze type auto's wel eens gebeurt, of heeft een andere sugestie wat er gebeurt is?
De auto heeft ABS.
Alvast bedankt,
Durk Bloemhof
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen