Gepost: 18-12-2021 21:23
Lid sinds: 26-09-2019
9 bijdragen
Goede avond,
Vandaag had ik een bijzonder geval bij ons in de werkplaats. Een Volvo S80 kwam voor een grote beurt en het wisselen van een spanrol vd multiriem. Voor het laatst genoemde moet accubak gedemonteerd worden, dus accu loskoppelen. Om het systeem toch onder spanning te houden had ik met een accupack en een voedingskabel voor de obd-poort spanning op de obd gezet, wat wij regelmatig doen. Toen alles klaar was een testrit gemaakt en toen viel mij op dat het gehele infotainment systeem niet meer werkte, dus de radio en climate control en de rest wat met de middenconsole bediend wordt. Vervolgens geprobeerd uit te lezen, maar toen kwam ik tot de ontdekking dat er geen 12v meer op de obd-poort staat, dus niet mogelijk om uit te lezen. Tenslotte alle zekeringen gecontroleerd en nagemeten in alle 3 de zekeringskasten, maar hier niets raars ontdekt. Tijdens het meten viel mij wel op dat er met draaiende motor en geen verbruikers ingeschakeld 14,9 á 15,1 volt te meten was...
Heeft iemand ooit zoiets vergelijkbaars meegemaakt en wat was hier toen aan dr hand?
Ik hoor het graag, want ik zou niet weten waar ik dit zou moeten zoeken.
Mvg,
Kevin
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken