Gepost: 13-07-2018 18:45
Eric87
Autotechnicus
Autobedrijf Henri van Haarlem
Universeel
Lid sinds: 13-08-2013
32 bijdragen
Collega's,
Ik zit met een lastig probleem, heb hier een Volvo V40 staan waarvan de motor is vervangen(heb ik zelf gedaan).
De motor(gebruikt) die erin gekomen is was van een handgeschakelde auto. Dit is een automaat, ik heb netjes de kabelboom compleet gewisseld wat prima ging.
Auto slaat prima aan, en als je gas geeft reageert die goed. Laat je het gas los dan loopt die 3 seconden goed en dan begint de motor gigantisch te schudden. Dit doet die ook als je een continue toerental aanhoudt onder de 2500RPM.
Heb uiteraard het een en ander onderzocht, en het blijkt dat op het moment dat die begint te schudden hij cilinder 1 en 4 niet meer aanstuurd en op 2 cilinders begint te lopen. Als je gas geeft lijkt het alsof cilinder 1 en 4 weer enigzins meedoen. Op de stekkers van de verstuivers zitten 6 draden, waarvan 1 draad in stationair loop gaat aansturen. Bij cilinder 1 en 4 valt die aansturing weg, bij 2 en 3 blijft die aanwezig,
Ik kan er met de Bosch KTS er amper in komen op de een of andere manier.
Omschrijving foutcode:
- p062D - Brandstofinjectieklep driver - vermogen te laag systeem 1
Ik heb het volgende gedaan:
- Compleet brandstofsyteem omgebouwd van oude motor (ook sensoren)
- Verstuivers laten testen (waren alle 4 perfect)
- Complete distributie vervangen
Gemeten
Alle brandstofdelen gecontroleerd.
Aansturing injectoren
Raildruk rond de 420 bar
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
P062D
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen