Gepost: 13-02-2020 17:07
Lid sinds: 23-02-2017
14 bijdragen
Beste medevakgenoten,
We hebben hier een Volvo V40 T3 van 2013. Hiervan valt de motor soms spontaan uit. Als de motor stop valt krijgen we de volgende storing:
P008A21 Lagedrukcircuit brandstof waarde te klein
De druksensor is al vervangen. Als de motor stop valt zie je inderdaad dat de waarde van de lage druk 0.4 bar is. Dit is te laag.
We hebben het volgende gemeten als de storing erin zit:
Aansturing brandstofpomp 81 % (scoopbeeld goed op brandstof eenheid)
De spanning voor de brandstof pomp op de brandstof eenheid is 1.9 volt (als de motor goed draait 12 volt)
Deze spanning komt volgens het bosch schema uit de centrale electronische eenheid. Daar zou een geintengreed brandstof relais in zitten.
Heeft er iemand eerder deze storing gehad? Kan het zijn dat er een andere sensor er voor kan zorgen dat het voltage verlaagd word door de centrale electronische eenheid. Of komt het vaker voor dat het eenheid stuk gaat.
Andere storingen die er later bij komen in het motormanagement zijn:
P048013 Stuurkring koelventilator 1, Onderbreking/Geen signaal
B10A251 Botsignaal, Gegevens niet geprogrammeerd
Bij voorbaat dank,
Addy
Uitgelezen met
Bosch KTS 590
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen