Vermindert vermogen, storing roetfilter

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volvo
Merk
Volvo
Model
V50
Type
V50
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010/10
Brandstof
Diesel
Reacties
11
Bekeken
2079
Gepost: 09-03-2017 13:30
Professional

BBAS

Directeur / eigenaar
BijBart Autoservice
Anders/Overig

Lid sinds: 02-01-2017
23 bijdragen

Wij hebben hier vandaag een V50 binnen gekregen waarbij het motorstoringslampje brandt en de auto trekt slecht door tot slechts 3000 toeren.

De volgende storingscodes zijn uitgelezen:

ECM-2A30 Deeltjesscheider - signaal te hoog

ADM - E010 Voeding van regeleenheid te hoog

ECM - 444D Uitlaatgas reciculatieregeling - compensatie storing

ECM - 2A40 Deeltjesscheider - geblokkeerd 

 

Mijn eerste gedachte ging uit naar een verstopt roetfilter. Echter bij het meten van het drukverschil merkte ik op dat het drukverschil stationair slechts 19hpa is en op toeren 192 hpa. Dit lijkt mij te weinig voor een verstopt roetfilter aangezien het drukverschil (volgens mij) dan richting de 1000hpa zou moeten zitten.

Hiernaast is gekeken naar de turbo, deze heeft geen speling en zit niet vast oid.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit verder op te lossen?

Uitgelezen met

VIDA, Maxidas

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen