Gepost: 23-01-2014 10:01
emdejong
Autobedrijf de Jong
Universeel
Lid sinds: 01-12-2007
136 bijdragen
Deze Volvo heeft al een behoorlijke reparatie geschiedenis m.b.t. de motor. Begin 2012 is bij een collega de EGR klep vervangen i.v.m. klachten, helaas is toen verzuimd beide boutjes goed vast te draaien wat geleid heeft tot stankklachten en performance problemen. In juli 2013 zijn deze problemen door ons verholpen en i.v.m. een sterk vervuild inlaattraject is er een Snap-on MotorVac door ons uitgevoerd. Auto heeft daarna tot voor kort probleemloos gedraaid. Komt nu binnen met de volgende klacht: geen trekkracht (noodloop), stank en lawaai. OBD geeft de volgende foutcodes: 1410 generator fault signal (klopt, er is in het verleden een verkeerde dynamo gemonteerd, verder niet ernstig), 6630glowplug fault signal, 2A40 Particel trap overload, 136F Mass air flow signal low en 1507 turbo control presure too low.
Nadere inspectie leert, inlaat collector op diverse plaatsen gesmolten c.q. gaten er in ( zie foto's) en een sterk vervuilde cilinderkop ( zie foto's)
Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
Uitgelezen met
Launch X431
Foutcodes
1410 6630 2A40 136F
Downloads (3)
- 2014-01-23-09.35.05.jpg
- 2014-01-23-09.35.14.jpg
- 2014-01-23-09.35.22.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen