Te lage brandstofdruk op brandstofrail Foutcode P008762

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volvo
Merk
Volvo
Model
V60
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011/9
Brandstof
Benzine
Reacties
2
Bekeken
6445
Gepost: 03-06-2015 23:16
Professional

JeroenK


Universeel

Lid sinds: 02-02-2011
53 bijdragen

 Ik heb een Volvo V60 1.6 T3 met het volgende probleem. Vermogen valt deels weg en komt niet meer boven de 3000 toeren (noodloop?). Probleem is van het ene op het andere moment ontstaan tijdens het rijden. Stationair loopt auto normaal en tot 3000 toeren is er redelijk normaal mee te rijden. Je moet langer (1 a 2 seconden) doorstarten voordat hij aanslaat. Je ruikt ook aan de uitlaatgassen dat niet goed verbrandt. Uitlaatgas waardes staan niet extreem afwijkend, op toeren HC wel aan de hoge kant +/- 400.

Bij uitlezen foutcode P008762 (Druk brandstofrail te laag).

De foutcode is te wissen maar komt telkens direct weer terug.

Probleem voorgelegd bij Volvo, aan de hand van de foutcode P008762  sensor in lage druk leiding vervangen + stuk leiding ivm een gemodificeerde sensor. Was een technisch journaal (journaal 27455) van geweest vanuit Volvo en dit zou het probleem oplossen. Dit gedaan maar helaas geen resultaat.

Bij brandstofdrukken uitlezen krijg ik de volgende waardes:

Lage druk +/- 5.5 bar (dit is oke)

Hoge druk +/-  6 a 7 bar (veel te laag, dit zou meer dan 150 bar moeten zijn!)

Reeds het volgende allemaal gedaan:

Sensor + leiding lage druk zijde vernieuwd (modificatie)

Brandstofdruksensor brandstofrail (hoge druk) vernieuwd.

Bedrading / stekkers gecontroleerd

Uit laten lezen bij Volvo dealer (geen software updates nodig).

Verstuivers gedemonteerd en laten testen (allen oke)

Rechtstreeks op sensoren gemeten en gecontroleerd met uitgelezen waardes, dit klopt. Ook staat er netjes 5V op, massa is ook goed.

Bougies normaal van kleur.

 

Volgens mij is de druk dus echt te laag in de hoge druk zijde en worden we niet misleid door foute meetwaardes.

Mijn inziens blijft en eigenlijk alleen nog maar een defecte of foutief aangestuurde hogedrukpomp over. Maar deze gaan volgens de dealer nooit kapot, althans dat hadden ze daar nog nooit meegemaakt. Voordat ik zo'n pomp ga vervangen wil ik eerst zeker weten of deze kapot is.

Is zo'n hogedruk pomp te testen / door te meten?

 

Of kan het toch nog een andere oorzaak hebben waarom ik (bijna) geen druk heb in de brandstof rail?

Iets wat ik ook heel vreemd en onverklaarbaar vind is dat als je de motor uit zet de hoge druk (soms) langzaam begint op te lopen, vaak tot wel 90 bar!!??

Wie herkend dit probleem of kan mij hiermee verder helpen?

Alle tips zijn welkom!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gemeten

Drukken hoge en lage druk gedeelte Sensoren hoge en lage druk gedeelte Verstuivers

Uitgelezen met

Bosch KTS 550

Foutcodes

P008762

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen