Gepost: 19-09-2016 12:05
NameofSteel
Monteur
Schuitemaker Autoservice
Universeel
Lid sinds: 09-02-2016
6 bijdragen
Beste AMT forumleden.
Ik heb hier een Volvo V70 staan waaraan jongstleden werkzaamheden zijn verricht aan de distributie en nokkenasversteller, deze zijn vervangen. Timing is dubbel gechecked en werkzaamheden is conform voorschriften uitgevoerd.
Kort later (kan uiteraard toeval zijn) hebben we het probleem dat de auto nét na de koude start, bij het inschakelen van de versnelling de auto bokt en soms zelfs uitvalt wanneer er een beetje gas word gegeven. Wanneer de motor warm is zijn er geen problemen te constateren. Er worden geen storingen opgeslagen
Reeds uitgevoerde checks,
> Gasklep parameters uitgelezen en vergeleken tussen werkelijk en genormeerde waarden (ook tussen gaspedaal en klep)
> lektest vals lucht
> Bougies vervangen (zagen er niet heel fris meer uit)
> Werking stationair regelklepje gecontroleerd
> Viergasmeting uitgevoerd. Waardes prima voor motor in opwarmfase en koude kat
> Afregelwaardes luchtmassameter geobserveerd. Aannemelijk
> Uiteraard uitgelezen, opvallend dat er geen storingen in staan terwijl het probleem erg hardnekkig is wanneer het optreed.
Ook opvallend is wanneer met lopende motor de bijvoorbeeld de LMM word los getrokken merk je aan de motorloop niets en word er tevens geen storing opgeslagen.
Heeft iemand ervaringen, ideeën en / of suggesties voor dit type storingspatroon of voertuig?
Uitgelezen met
Gutmann Mega macs50 / Bosch KTS
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken