Gepost: 09-05-2013 09:53
T5R
eigenaar
Autobedrijf G. kiers
Merkspecialist
Lid sinds: 27-04-2013
30 bijdragen
Ik zou graag de mening horen over het volgende geval. Bij het verhelpen van een olielekkage van een D 5 motor zagen wij dat de distributieriem naast de nokkenasspoelie begon te lopen. Na verwijdering van rollen en waterpomp( toeval of niet, een HEPU) zagen we dat de afdrukken van de riem op de pomp scheef waren. ( Helaas geen foto gemaakt, de pomp is opgestuurd) Na montage van een nieuwe dealer pomp en rollen liep de riem weer goed. Het geheel van pomp en rollen is wederom opgestuurd naar de leverancier( VDT in Lelystad)
Deze hebben het geheel wederom door de fabrikant en een onafhankelijke deskundige (De meneer van SKF,ik citeer) laten onderzoeken en kwamen tot de conclusie dat het geheel niet goed afgesteld is geweest. Er zou een testrapport zijn die ik tot op heden niet gezien heb. Om ons met het probleem te" helpen "gaan ze instructies voor het monteren van de waterpomp toesturen ( ik ben benieuwd). Graag de mening van medetechneuten over dit geval. Voor de duidelijkheid de spanrol is een mechanische zeflspanner met een middenafstelling.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken