Gepost: 03-10-2011 20:08
Lid sinds: 07-02-2009
6025 bijdragen
Las vandaag een stukje in de nieuwe autofocus over verschillende soorten remvloeistof. Mijn vraag is wat gebruiken jullie?Aangezien ik altijd 'normale' DOT 4 gebruik
Gebruiken jullie 2 types?(DOT 4 en DOT HP)
In het artikel staan:
DOT 3 : voor oudere type voertuigen. mag niet gemend worden met andere types
DOT 4 : Voor recentie voortuigen. Biedt nog meer veiligheid door hoger kookpunt
DOT 4 SUPER : Voor een nog hogere resitentie tegen vapour-lock,met langere intervallen voor vervangingstermijn.
DOT 4 HP : lagere viscositeit voor een snelle drukop-en afbouw. vooral geschikt voor voertuigen met ABS,ARS,ESP etc.
DOT 5.1 : Vergelijk baar met DOT 4,maar met een betere viscositeit,een excelent waterabsoberent vermogen,een minimale verlaging van het kookpunt. en langere vervangingstermijn. Voor al geschikt in veeleisende omstandigheden of in de motorsport.
Opgelet bij 5.1 :niet te verwarren met de VS-variant DOT 5 !!
Na het lezen van het artikel lijkt wel of de HP beste keus is...aangezien bijna alle auto;s nu ABS enzo hebben? wat is jullie visie hierop??
Of gewoon de 'normale' DOT 4 behouden?
alle adviezen zijn welkom ...
ps. het merk,type , nvt,tjes enz zomaar aangezien niet echt merkgebonden is..
Uitgelezen met
nvt
Foutcodes
nvt
Bijgewerkt door martijnbom op 03-10-2011 20:08
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken