Gepost: 03-03-2016 12:38
Sjansema
Technisch Specialist
Auto de Groot Winschoten
Universeel
Lid sinds: 30-08-2011
48 bijdragen
Betreft een volvo v70 van 2000 met de vag-motor 2.5 tdi
Storing doet zich voor op het moment dat je een constante snelheid rijd op de snelweg , 80 - 100 weg. Op de meetwaarde blokken is te zien dat zijn laaddruk 500 mbar achter blijft, het verschil tussen gevraagd en daadwerkelijke druk.
De turbo is reeds vervangen ( een gebruikte )
Alle vaccuumslangen zijn vervangen, zowel van de turbo aansturing, de map-sensor en de dvacuumgestuurde motorsteunen.
De waste-gate / turbo regelklep is gecontroleerd en laat met een spanning gegeven keurig door.
zelfs met de slang van de waste-gate af haalt de turbo zijn druk nog niet.
Mapsensor doorverbonden ipv aan het inlaatspruitstuk rechtstreeks op de turbo en dan nog haalt de turbo zijn druk niet.
Luchtmassawaarde is goed ( tussen de 600-700 bij deellast en 1000-1100 bij vollast )
Toch luchtmassameter voor de zekerheid vervangen.
Map sensor vervangen.
Egr al reeds afgedicht met een dichte plaat.
Op dit moment zijn mijn opties even op, daarbij ik zeker weet de turbo goed is , het lijkt mij dat de turbo niet snel genoeg opspoelt, door misschien te weinig uitlaatgasdruk/te weinig brandstofinspuiting?
Dynamische brandstofafstelling van de pomp ook al uitgelezen met de kast en deze zit keurig tussen de waardes waar hij zou moeten zitten.
Auto trekt verder op zich goed en haalt de 180 bij wijze van prima, het probleem is alleen dat tijdens het constante rijden er dus de storing 0039 inschiet en de auto in noodprogramma gaat.
wie o wie kan mij hier bij helpen, want ik kom er niet zo uit.
Gemeten
zie verhaal.
Uitgelezen met
WOW wurthe
Foutcodes
0039 turbo stroom onjuist
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen