Gepost: 26-07-2017 20:25
autohooijer
Directeur / eigenaar
Autobedrijf Hooijer
Anders/Overig
Lid sinds: 21-02-2017
21 bijdragen
Eind januari begaf de rembekrachtiger het.
Acht, 12 jaar 445.000 km, geen drama.
Uiteraard een nieuwe (Até) gemonteerd.
De oude had wat olie erin zitten, verder geen aandacht aan geschonken.
Eind mei, een kleine 10.000 verder hetzelfde; rembekrachtiger stuk, weer olie erin.
Deze keer ook een nieuwe vacuümpomp(pierburg), nieuwe terugslagklep (origineel Volvo) en weer een nieuwe rembekrachtiger van Até gemonteerd.
Afgelopen week .................je raad het al, weer geen rembekrachtiging!
Deze keer 5000-6000 km
Alles weer gedemonteerd: de olie stroomt uit de bekrachtiger en uit de nieuwe vacuümpomp!
(Vacuümpomp zit op de uitlaatnokkenas geschroefd)
Het is mij een heel groot raadsel.....
Gebruikte olie motul 8100 x-cess 5w40
Op 365.000 kroon .Daarna 2x mpm en voordat ik dat deed heb ik gespoeld.
De eerste beurt met motul was juli vorig jaar.
Begin januari een motul beurt gedaan en het viel me op dat de motor iets harder lekte dan de beurten ervoor.Eind juni weer een motul beurt gedaan .
Het enige patroon wat ik ontdek is dat het een paar duizend kilometer na de beurt gebeurd.
Kan ook gewoon toeval zijn.
Diverse Volvospecialisten gesproken, maar het bleef stil van hun zijde.
Carterdruk is iets hoger, maar niet te gek voor mijn gevoel.Je zou verwachten dat er andere dingen eerst stukgaan dan een nieuwe vacuümpomp.Carterventilatieslang lijkt in orde
Er zit weer een nieuwe bekrachtiger op en nu een gebruikte pomp ( was niets anders op korte termijn)Maar dat zit me niet lekker natuurlijk
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken