Gepost: 07-05-2020 09:47
JasperBeelen
Autotechnicus
Vakgarage Van Der Klij
Anders/Overig
Lid sinds: 07-11-2019
36 bijdragen
goedemorgen,
Wij hebben in de werkplaats een Volvo XC60 (5cil. bj.2012) staan met een aantal foutcodes in de ECU en een sporadische Can-Bus storing.
Can-bus gemeten met een multimeter op de obd poort (pin 6 en pin 14). Bij de eerste meeting stond er op beide aansluitingen 2.13V dus dan zal je verwachten dat can high en low kortsluiting maken met elkaar. Maar als je de auto voor 15 minuten uitzet en daarna opnieuw gaat meten dan meet je gewoon 2.3V en 2.8V.
Op een gegeven moment komen de problemen weer terug en meet je weer op beide 2.13V maar ik weet alleen niet wanneer dat gebeurd.
Alle foutcodes komen er tegelijk in na een proefrit van ongeveer 20 min. Als je de foutcodes wist dan is foutcode p0100 lmm de enigste die direct terug komt.
P0100 luchthoeveelheids/massameter p2293 brandstofdrukregelaar P02E1 gasklepactuator P0611 injector-stuurapparaat
auto is een tijd geleden wel een keer gechipt maar dat kan volgens de tuner bijna niet het probleem zijn.
Wat is nou het beste om als vervolg stap te gaan doen?
Alvast bedankt!
Gemeten
Can-low 2.13 / can-high 2.13
Uitgelezen met
hella gutmann
Foutcodes
p0100
p2293
p02e1
p0611
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen