Boven 4000tr/min gaat motor in noodloop.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
A3
Type
TYPE 8P
Uitvoering
-
Bouwjaar
2016
Brandstof
Benzine
Reacties
138
Bekeken
5348
Gepost: 19-02-2019 20:31
Professional

Dieter026

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 13-11-2016
468 bijdragen

Hallo,

Ik heb hier bij me een Audi A3 van 2016 met motorcode: CNSB in de werkplaats.                De motor is een 1.8 TFSI 125 Kw. De wagen is van een autohandelaar en deze persoon heeft de wagen gekocht in Duitsland. Oorspronkelijk komt de wagen uit Canada. De auto heeft al een hele geschiedenis van werkzaamheden. De turbo is compleet vervangen, 4 nieuwe bougie's en 4 nieuwe bobines (Bosch), nieuwe motor-ecu. Injectoren zijn getest geweest en goed bevonden, inlaatkanalen zijn gereinigd. Een brandstoftank (incl. pomp en brandstoffilter) van een andere wagen overgebouwd. De wagen houdt in als men het motortoerental opdrijft tot +- 4000 tr/min, dan begint de wagen hevig in te houden. Hierna begint de motor nog slechter te draaien en heeft de neiging om stil te vallen.                      Als ik het contact uitzet en terug inschakel dan start de motor prima en draait de motor ook goed. Op het moment van het inhouden gaat ook het EPC-lampje branden en het mil-lampje komt te knipperen. Ik heb steeds dezelfde foutcodes die terugkomen P130A00, P030100, P030200, P030300, P030400 en P030000. In mijn eerste controles had ik gezien dat de steen van de katalysator defect was. Ik heb de katalysator vervangen maar toch blijft de storing in de wagen. Ik heb het signaal van de voorste lambdasonde gemeten en ondertussen ook een 4-gasmeting gedaan. Het is een lambdasonde met 5 draden, ik heb gemeten op de rode draad, Hierbij moet het signaal schommelen tussen 2,2 en 2,8 volt. Dit heb ik gemeten. De 4-gas meting (koude motor): CO: 0.02 CO2: 14,1 HC: 5 O2: 1.28 Lambda: 1.062. De lambda duidt dat de motor een klein beetje arm draait. Ik heb een motor-flush gedaan en de olie en oliefilter vervangen. Dit helpt niet veel. In de stekker van de nokkenasversteller zat een beetje olie in. Maar na dit uit te kuisen is er geen verbetering. Ook als de stekker van de nokkenasversteller af is blijft de auto inhouden. Ik heb de waarden van de brandstofdruk gecontroleerd tijdens het inhouden, maar de druk in de rail zakt niet. Ik zie wel dat er misfires zijn bij alle cilinders.    De compressie is goed van de motor.  Als ik naar de fuel-trims kijk zie ik niets speciaal.   

Heeft iemand een idee in welke richting ik best begin te meten/zoeken?

Grtz

Dieter    

Uitgelezen met

Texa

Foutcodes

P130A, P0301,P0302,P0303,P0304,P0300

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.