ontstekingsproblemen, geen codes, geen lampje, ecu flipt

Ford
Merk
Ford
Model
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2007/
Brandstof
LPG
Reacties
23
Bekeken
934
Gepost: 23-12-2019 23:29
Professional

custom

reviseur en gereedschapmaker
Anders/Overig

Lid sinds: 19-02-2016
5 bijdragen

Geachte aanwezigen,

Ik heb hier een Ford F150 uit 2007 4x4 met een 5.4 benzinemotor met een brc vsi LPG systeem. Na ontstekingsproblemen (misfires) alle bougies en bobines vervangen. probleem blijft aanhouden. willekeuring en subtiel. met stationair draaien mist hij af en toe 1 of 2 slagen of 3 misschien. Ik heb de ecu proberen uitlezen. 1e keer geen communicatie. zekering doorgebrand door kortsluiting na inbouwen achteruitrijcamera. deze vervangen. 2 keer uitlezen. geen foutcodes. er brand geen enginecheck lichtje. alleen als ik hem op contact zet en dan knippert die na een tijdje 7 keer. daarna steady. na het starten (wat soms lang duurt, maar dat heeft hij altijd al gehad, ook toen ik hem wel goed kon uitlezen)gaat het lampje uit en komt niet terug. Wel communicatie met ecu. alle waardes fluctueren willekeurig. van maximale plus tot maximale minwaardes. en misfires. zowel op Benzine waarop hij start, als op LPG. Nu is mij verteld dat de ecu kapot is. Dit vanwege geen codes, geen failsafemode(noodloop) geen1 goeie waarde voor de sensoren en het missen van slagen. 

Heb nog niemand gevonden die dat heeft voorgehad. Afgelopen zomer na 2 uur file rijden in Antwerpen en daarna nog een half uurtje rode stoplichtenparade, opeens op vier cilinders en even een blink van het enginechecklichtje. uitgegaan en nooit weer aangegaan na het prima starten de volgende ochtend. nu sinds de temperaturen zijn gaan dalen, last van deze ´slagenmissers´

Acties ondernomen,

bougies en bobines vernieuwt (oude bougies allen goed van kleur(nr 8 wat vochtig aan het schroefdraad)

aarde motor naar chassis en carroserie naar chassis gemeten en goed

lpgsysteem gecheckt;

veel parafine/olieachtige vloeistof in lpg toevoer bank 1 (cilinder 1234, bijrijderskant, waar volgens mij een of meerder injecteurs harder geluidmaken)

de verdamperunit van deze bank (genius mtm) membraam tussen koelvloestof en lpg lekt naar buiten (dus misschien ook nr de LPG?)

verschillende voedingen en sensoren getest en goed.  

Kan het LPGsysteem (module of injectoren of iets) ervoor zorgen dat de ecu zo reageert?

Of een eenvoudige kortsluiting of aardeprobleem? 

dus geen  foutmeldingen/codes of enginecheck lichtje..

alvast bedankt, alleen al om de lap text te begrijpen.

maarten

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken