slecht stationair als motor warm is.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Ford
Merk
Ford
Model
Transit
Type
Transit
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004
Brandstof
Diesel
Reacties
34
Bekeken
7529
Gepost: 12-02-2010 17:51
Topmonteur

iwan

Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel

Lid sinds: 04-09-2008
6338 bijdragen
Deze Transit kwam langs omdat het storingslampje brandde. Uitlezen gaf aan dat de verstuiver van de 3e cil probleem had in de stroomkring. Bedrading door gemeten, geen probleem in gevonden. Verstuiver eruit gehaald. Toen was goed te zien dat het electrische pootje in de verstuiver verbrandt was. Verstuiver vervangen en storing kwam niet meer terug.
Echter de motor loopt stationair niet mooi. Op advies van een dieselspecialist hebben we de volumedrukregelklep vervangen. Degene met een bruine stekker. Die heeft geen verbetering gebracht. De klant kwam toen wat spullen ophalen. Navraag leerde ons dat dit stationair toerental probleem al heel lang is.
Verstuiverlekkage test gedaan. Verstuiver 2e cilinder had veel meer lek dan de andere. Dus alle overige verstuivers vervangen. Ook de retourslangetjes compleet vervangen Alle verstuivers opnieuw ingeleerd. Filterhuis vervangen, omdat er lucht was te zien tussen filter en pomp. Helaas allemaal geen verschil. Vreemde is dat er lucht blijft lopen tussen filter en pomp. Als ik slang in een extren tankje houdt is dit lucht weg. Dit maakt GEEN verschil voor de motorloop. Hij blijft slecht lopen. Dus dit is niet de oplossing. Misschien dat er iets in de pomp gebeurt waardoor er teveel lucht in het filter komt, retour loopt er ook doorheen??
Het vreemde van het verhaal is. Hij rijdt perfect, rookt niet houdt niet in. Als je toerental iets verhoogt loopt de motor ook perfect. Zet je een flinke verbruiker aan dan loopt hij ook perfect. Dus voorruitverwarming aan =  mooi lopen. Verwarming uit = slecht lopen.
Ook is het vliegwiel en drukgroep vervangen. Dit omdat er veel gruis in startmotor gat zat en omdat hij netjes liep als je de koppeling liet opkomen terwijl je de eerste versnelling had ingeschakeld.

Ik heb al zitten denken om de voorruitverwarming door te verbinden zonder dat het lampje brand.
Graag jullie suggesties, wellicht is iemand bekend met het probleem. Er staat namelijk precies hetzelfde probleem op problemcar. Helaas van 2008 en geen oplossing.
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen