Wagen valt stil bij gemiddeld warme motor (5min draaien).

Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
GLE
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2017
Brandstof
Benzine
Reacties
6
Bekeken
278
Gepost: 28-04-2024 11:13
Professional

pieter_ken

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 11-12-2016
46 bijdragen

Goede morgen,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een motor probleem bij een Mercedes GLE 500E (hybride). Hierboven kunnen jullie het chassisnummer terugvinden en voldoende gegevens.

Om te beginnen kwam de klant binnen met een benzine geur tijdens file rijden. Alles eens gecontrolleerd en het enige wat opviel dat de injectoren lichte lekkage hadden van benzine. Hierbij heb ik een originele dichtingset besteld van mercedes en zo alles grondig vervangen. De lekkage was verholpen. Hierbij heb ik zelf een testrit gedaan en de klant heeft hier 2 dagen met gereden.

Vervolgens kwam de klant terug met de melding dat de wagen nog 5 kilometer kan rijden en dus dringend moet tanken terwijl de meter op vol staat. Klant heeft gecheckt en de tank zat inderdaad nog vol. Vervolgens heeft hij de wagen binnen gebracht.

Wat mij opviel dat de wagen heel veel witte rook had. Foutcodes uitgelezen p00870 brandstofdruk te laag. Omdat ik het raar vond en onzeker was dat dit kort na de werken was heb ik voor de zekerheid de dichtingen opnieuw besteld en vervangen en goed gekeken of alles goed zat. Wat vreemd is dat de wagen nu niet meer start na 5 minuten draaien valt hij uit en krijg ik hem niet meer in gang. ook bij koude start draait hij wel maar rookt hij enorm wit. Koelvloeistof niveau blijft goed gelijk.

Opvoerpomp gecontroleerd op druk en debiet en is ok. De hoge drukpomp veranderd door een andere wagen en blijft hetzelfde. Ook het nokje in de hoge druk pomp is niet uitgesleten. Compressie is ook goed en binnen tolerantie. Via live data van Autel kan ik geen waarde zien van cilinderoverslag (lekkende injector?). Bij het afkoppelen van de raildruksensor geeft hij een standaardwaarde in live data waar hij even slecht rookt en uitvalt na 5 minuten.

ECU zit boven het motorblok en deze heb ik geisoleerd omdat ik dacht dat het temperatuur gebonden was maar hetzelfde probleem. 

Zou het kunnen dat bij het vervangen van de dichtingen een speciale procedure is om de injectoren te ontluchten waadoor ik nu schade heb gelopen aan de injectoren?

Ik zit wat vast en zou graag eens met jullie meedenken.

De fout van raildruk komt er nu niet meet in ik zit op 200bar ook bij niet starten (als de meting van de sensor correct is). Enkel foutcode NOX sensor komt er nu in maar kan misschien gevolg zijn van slechte ontbranding?

Groeten,

 

Pieter-Jan

Gemeten

AUTEL

Foutcodes

P00870

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken