Brandstofhoeveelheid regelklep storing

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
M-klasse
Type
TYPE W164
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006/3
Brandstof
Diesel
Reacties
15
Bekeken
4519
Gepost: 11-03-2014 14:40
Professional

dzwindt

Chef werkplaats
Universeel

Lid sinds: 03-02-2011
49 bijdragen

 Goedemiddag,

We hebben hier een probleem met een ml 320 CDI.

Klacht is sporadisch aanwezig.

Af en toe valt de motor compleet stil, motor is dan ook niet meer te starten. Wacht je dan een uurtje doet de auto het weer even. Doet zich zowel warm als koud voor.

Op het moment dat de motor goed draait is de duty cycle op deze klep 

Op contact eerste 20 sec. 39% dan 0%

Bij stationair ca. 28%

Als het probleem er in komt staat de duty cycle op 20% op contact(zowel op scopebeeld als uitlezen)

 

Lage druk brandstofpomp is in orde (4 Bar gemeten tussen brandstoffilter en hogedruk pomp). 

 Als de motor weigert is de druk wel 0 bar. Al doe ik dan een actuatortest loopt de druk wel netjes op naar 4 bar, maar de motor weigert dan nog steeds.

Tank zelf is vol genoeg en er is niet verkeerd getankt.

 

Ik heb al vervangen:

Brandstofhoeveelheid regelklep met o-ringen (origineel)

Brandstoffilter (geen gruis in oude filter)

Relais en zekering opvoerpomp in tank.

 

Zie ik iets over het hoofd?

lijkt me toch een probleem in het lagedruk gedeelte

 

Gemeten

Duty cycle op klep en ecu.

Uitgelezen met

launch

Foutcodes

2199 (02) check component y94 quantity control valve. short circuit to ground

Bijgewerkt door dzwindt op 11-03-2014 17:08

Downloads (3)

  • 20140311_135638.jpg
  • 20140311_135715.jpg
  • mercedes320cdi.tps


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen