Nog geen abonnee?Neem nu een abonnement met 25% korting lees meer

Houdt in tussen 1500-1900 rpm (Automaat)

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Peugeot
Model
206
Bouwjaar
2002
Brandstof
Benzine
Motorcode
KFW
KM stand
80000
Onderwerpen
Foutcodes
Motor

Aantal reacties: 12
Aantal maal bekeken: 958

Gepost: 30-09-2010 00:03
Professional

zweed

Eigenaar/ eerste monteur

Lid sinds: 08-01-2008
169 bijdragen

Deze auto loopt perfect met koude motor, als hij warm is den begint hij in te houden. Dit is met name het vervelendst als je vanuit stilstand normaal optrekt, bij genoemde toerental blijft hij inhouden. trap je dan het gaspedaal verder in dan komt hij wel weer.

Tevens wil de motor niet meer dan 4500 toeren maken, stationair en tijdens het rijden warm of koud.

Het is een automaat

Foutcodes niet aanwezig!

Wat al gedaan is:

- Bobineblok vv originele

- temp. zender vv

- gasklep potmeter vv + inleren

- motor ecu sw herladen bij dealer

- bedrading grondig nagekeken op erosie, massa kabels nagelopen.

 

Ik zit nu aan de ecu van de automaat te denken. tijdens het herladen van de ecu kon deze nl niet ge-update worden door de dealer(kon er niet inkomen)

zou deze de motor ecu in de war kunnen brengen??

Gemeten

- alle inkomende/uitgaande signalen motor ECU met scoop gemeten (bdp,map,injector,snelheidssignaal,gasklep,massa,voeding) ook op moment van inhouden!

Uitgelezen met

brainbee, dealer, kts

Foutcodes

geen

Gepost: 30-09-2010 09:45
Topmonteur

jarno

1e Monteur/diagnosespecialist
Universeel

Lid sinds: 27-11-2007
1190 bijdragen

Wat gebeurt er met het lambdasignaal tijdens de storing?

Hieraan kun je zien wat er met het mengsel gebeurt (te arm of te rijk)

 

Succes

 

Gepost: 30-09-2010 12:02
Professional

zweed

Eigenaar/ eerste monteur

Lid sinds: 08-01-2008
169 bijdragen

Lambdasignaal is op het moment v/d storing laag dwz arm mengsel, maar waarom het mengsel wordt verarmd is mij dus niet duidelijk...

Gepost: 30-09-2010 12:45
Topmonteur

iwan

Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel

Lid sinds: 04-09-2008
5513 bijdragen

Brandstofdruk al gemeten? Is niet echt logisch, maar je weet maar nooit. Ik had vorige week een cvt audi met cvt, deze hielt ook in bij een bepaald toerental. Ik had zelf het idee dat het door de bak kwam. Heb de bak schoon gemaakt met forte en ververst. Hierna was het probleem weg.

Gepost: 30-09-2010 13:18
Topmonteur

jhverweij

diagnose technicus 1e monteur
Universeel

Lid sinds: 02-12-2007
346 bijdragen

iwan even een vraag voor jou,hoe spoel jij de automaat bakken?????

 

kan er bij forte niks over vinden kun jij dit mij onschrijven a.u.b

 

mvg jos

Gepost: 30-09-2010 13:39
Topmonteur

iwan

Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel

Lid sinds: 04-09-2008
5513 bijdragen

hierbij de beschrijving

Downloads (1)

  • automaat.pdf


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Gepost: 30-09-2010 21:10
Topmonteur

jhverweij

diagnose technicus 1e monteur
Universeel

Lid sinds: 02-12-2007
346 bijdragen

bedankt iwan

 

gr jos

Gepost: 30-09-2010 21:37
Professional

DiagnoseUniverseeltje

Diagnose Specialist
Garage van den Berg Plasmolen BV

Lid sinds: 02-12-2007
201 bijdragen

Heb je de bougies gecontroleerd. Lijkt mij dat de motor last heeft van misfires, hierdoor krijg je in je uitlaatgassen veel zuurstofmoleculen, er is geen verbranding geweest dus zijn er nog veel zuurstofmoleculen over, de lamdasonde ziet dit dan als een arm mengsel. Wanneer je bougies nog in orde zijn zou ik ook eens de injectoren controleren. Heb wel eens gehad dat er bij een 206 een verkeerde injector was gemonteerd die veel te veel brandstof inspoot.

Succes

Gepost: 01-10-2010 06:13
Topmonteur

peugeottechnieker

Merkspecialist

Lid sinds: 21-11-2007
426 bijdragen

Injektor van cil4(db zijde) geeft wel vaker problemen.  Deze wordt nat door de construktie van de motorkap.

Verder tsja, als alle metingen goed zijn , behalve lambda dan zou ik ook eens kijken ofmechanisch alles goed is.

Ik denk daarbij aan distributie timing klepspeling, lektest en eventueel compressie meten

Gepost: 01-10-2010 11:25
Topmonteur

marcel9519

Anders/Overig

Lid sinds: 01-01-2008
1136 bijdragen

Stel dat je het lambda zou foppen door een (te) rijk mengsel te genereren, gaat het dan wel goed?

Weet je zeker dat je de goede KV sensor heb gepakt en besteld?

Ik weet nog bij oudere Escorts met automaat kon je de brandstofdruk net even hoger zetten om dat vervelende inhouden bij lage toeren te omzeilen. Lambda veranderde dan  net niet
Retourklepje wat bijwerken of zo?
Bijgewerkt door marcel9519 op 01-10-2010 11:31
Gepost: 01-10-2010 13:19
Professional

jerilo

Eigenaar/leiding over werkplaats
Autobedrijf Waardenburg en Knoot
Universeel

Lid sinds: 29-12-2007
194 bijdragen

Zit je katalysator niet verstopt?

 

Gepost: 05-10-2010 00:22
Professional

berto

autohandelaar
auto's bert op de beeck

Lid sinds: 08-11-2009
30 bijdragen

had ooit ook probleem met 206 automaat , die reageerde niet correct op het gaspedaal , de auto hield ook in en schakelde niet op normale tijdstippen, uiteindelijk zat het probleem in het kleppenblok vd automaatbak.

een nieuw kleppenblok gemonteerd en liep weer als 'n trein...

gaf geen foutmeldingen;

groet ,

berto

 

Gepost: 05-10-2010 08:03Dit is de oplossing
Professional

zweed

Eigenaar/ eerste monteur

Lid sinds: 08-01-2008
169 bijdragen

Probleem is gisteren opgelost, de auto ging steeds slechter lopen totdat hij totaal niet meer vooruit wou. Op dat moment heb ik de bdp gever nogmaals bekeken. Het signaal nam niet toe en was vervormd. Nieuwe bdp sensor erin en auto loopt weer als nieuw.

 

Bedankt voor het meedenken allemaal...