Gepost: 21-10-2010 18:07
fonske
technischspecialist
Universeel
Lid sinds: 06-10-2010
78 bijdragen
Hoi
Bij deze golf 5 2.0tdi is al 2 keer de turbo vervangen en nu is hij weer kapot.
De eerste keer kwam de auto binnen met een kapotte turbo(schoepen vastgelopen). Omdat hij door is gereden met de kapotte turbo zat er geen olie meer in het carter(lagerschade). toen hebben we besloten om er een gebruikte motor met een revisie turbo er in te zetten. na ongeveer 6 weken 4.000 kilometer verder begon de motor erg te roken(olie lekkage in de turbo)verder geen turboschade. De turbo terug gestuurd naar de leverancier. onder garantie een andere revisie turbo terugestuurd. nu twee maanden verder weer hetzelfde(roken en schavend geluid uit de turbo).
aan de olie toevoer, terugvoer, oliedruk enz. kan het niet liggen. want er zit een andere motor in. Het enigste wat er overgezet is inlaatspruitstuk met elektronische gasklep.
de eerste keer is de turbo vervangen met intercooler, slangen gereingd nieuwe olie en filter enz.
Wie o wie heeft er een logische verklaring voor?
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen