Foutcodes 10 en 41

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
C-klasse
Type
TYPE W203 - S203 - C203
Uitvoering
-
Bouwjaar
2007
Brandstof
Benzine
Reacties
6
Bekeken
3795
Gepost: 03-05-2012 20:42
Topmonteur

nico1961

Directeur / eigenaar
E.M. van der Laan & Zn VOF
Universeel

Lid sinds: 23-11-2007
262 bijdragen

Goedenavond allemaal,

Hierbij de oplossing van een probleem dat ik vorige week had. Ik had ook al even een vraag gesteld bij een opgeloste vraag van Iwan, daar het probleem daar sterk op leek.  (zie link http://amtgarageforum.nl/mercedes-benz/c-klasse/fout-op-lmm-komt-steeds-terug-30752.html) . Bij mij hielp het vervangen van de slang echter niet, en de foutcodes bleven terug komen. Na het nogmaals doorlezen van de werking van het systeem en alles verder proberen uit te sluiten bleef als laatste het gasklephuis over, ook al had ik daar geen foutcodes in. Dit toch losgehaald, en alhoewel het niet echt vies was schoongemaakt, en alle aanslag die er was verwijderd. 

Na het opnieuw monteren van het gasklephuis liep de motor meteen veel beter, en na een proefrit bleven de foutcodes nu weg. Ik snap nog steeds niet waarom de ECU een foutcode van de LMM opgeeft die massasluiting/onderbreking heet terwijl het gasklephuis vervuild zou zijn, maar dit was blijkbaar toch de oplossing. Het enige wat ik kan bedenken is doordat de LMM af en toe naar 0 kg/min toe schiet terwijl de motor loopt, de ECU dat als sluiting ziet of zo.

Hopelijk hebben we hier in de toekomst nog weer iets aan.

met vriendelijke groeten, Nico van der Laan.

Uitgelezen met

Bosch KTS

Foutcodes

10 en 41

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken