Gepost: 03-05-2012 20:42
nico1961
Directeur / eigenaar
E.M. van der Laan & Zn VOF
Universeel
Lid sinds: 23-11-2007
262 bijdragen
Goedenavond allemaal,
Hierbij de oplossing van een probleem dat ik vorige week had. Ik had ook al even een vraag gesteld bij een opgeloste vraag van Iwan, daar het probleem daar sterk op leek. (zie link http://amtgarageforum.nl/mercedes-benz/c-klasse/fout-op-lmm-komt-steeds-terug-30752.html) . Bij mij hielp het vervangen van de slang echter niet, en de foutcodes bleven terug komen. Na het nogmaals doorlezen van de werking van het systeem en alles verder proberen uit te sluiten bleef als laatste het gasklephuis over, ook al had ik daar geen foutcodes in. Dit toch losgehaald, en alhoewel het niet echt vies was schoongemaakt, en alle aanslag die er was verwijderd.
Na het opnieuw monteren van het gasklephuis liep de motor meteen veel beter, en na een proefrit bleven de foutcodes nu weg. Ik snap nog steeds niet waarom de ECU een foutcode van de LMM opgeeft die massasluiting/onderbreking heet terwijl het gasklephuis vervuild zou zijn, maar dit was blijkbaar toch de oplossing. Het enige wat ik kan bedenken is doordat de LMM af en toe naar 0 kg/min toe schiet terwijl de motor loopt, de ECU dat als sluiting ziet of zo.
Hopelijk hebben we hier in de toekomst nog weer iets aan.
met vriendelijke groeten, Nico van der Laan.
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
10 en 41
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken